Analiza konkurencji jest niezbędna do stworzenia przewagi konkurencyjnej. To ważny filar twojej strategii marketingowej. Jak badać konkurencję?
Grupa docelowa to osoby, które dzielą ten sam insight, czyli tę samą potrzebę konsumecką. Jeżeli twój produkt odpowiada na ich insight, będą chciały kupić twój produkt. Musisz ich poznać po to, żeby wiedzieć, co zrobić, żeby się o nim dowiedziały.
Poszukiwanie insightu to powinien być ten etap biznesu, kiedy zastanawiasz się, jaki biznes otworzyć. Jeśli prowadzisz już firmę – w jakim kierunku ją rozwinąć, jakie nowe produkty wprowadzić do oferty. Co to jest dobry insight? Mamy kilka przykładów.
Strategia marketingowa odpowiada na pytanie, po co robimy nasz biznes – dla kogo i jaką korzyść ten ktoś ma z naszego produktu lub usługi wynieść. Plan marketingowy jest po to, aby tę strategię wdrożyć.
Strategia marketingowa to baza twoich przyszłych decyzji biznesowych, twój drogowskaz w momencie, kiedy nie wiesz, co wybrać, żebyś zawsze mogła wrócić do tego, jaki jest cel twojego biznesu.